Vladimíra Vítová se ráda vrací do Madridu
Josef Šorfa
MF Dnes 3. 11. 2017
Přestože se hlavní ženská postava muzikálu Ženy na pokraji nervového zhroucení jmenuje Pepa, což je v tuzemsku jméno obvyklé pro muže, tak jako Pepa Markosová by si patrně v nejrůznějších zlomových situacích v životě neporadila většina Josefů.
Herečka Západočeského divadla v Chebu Vladimíra Vítová, která zmíněnou ženu hraje, se tak už rok a půl přibližně jednou měsíčně spolu s kolegyněmi a kolegy vrací do pomyslného Madridu v době před třiceti lety. A měsíc co měsíc ji opouští přítel, zjišťuje, že je neplánovaně těhotná, ocitá se uprostřed nepříjemného policejního vyšetřování. Nenazrál už čas na ono pomyslné nervové zhroucení?
„Není to tak, že bych se z toho hroutila jako Pepa. A když půjdeme do důsledku, ani Pepa se z toho nijak nehroutí. Dívá se na svět očima ženy, která ví, že všechny situace musí nějak zvládnout,“ říká Vladimíra Vítová, která každé představení mixuje gazpacho – nápoj z rajčat, okurek, olivového oleje, octa a chleba. Mohlo by se zdát, že se jí tato směs, kterou si krátce po premiéře coby pochutinu pochvalovala, už dlouho přejídá, tedy spíše přepíjí, a že se je jí při pomyšlení na zeleninový drink špatně. „Není, protože já to gazpacho vůbec nepiju. Nevím, jak kolegům, ale vzhledem k tomu, jak často se to hraje, tedy jednou za měsíc, tak si myslím, že se to dá vypít,“ konstatuje. V průběhu uvádění muzikálu nastoupil nový vrchní inspektor. Odstoupivšího Jana Jedlinského nahradil umělecký šéf chebského divadla Zdeněk Bartoš. Režisér představení se tak stává hercům partnerem. „Pro nás to není úplně nové, už dříve v případě potřeby za kolegy zaskakoval. Když je na jevišti, připomínky nedává,“ směje se Vítová.
Muzikál se odehrává v Madridu, s čímž souvisí nejen velká písmena na jevišti, která název tohoto města připomínají. Španělsko také připomínají temperamentní a emotivně laděné skladby Davida Yazbeka. Dojem z nich umocňuje jak živá kapela, tak jednotliví interpreti.
Vladimíra Vítová se těší na všechny písničky. „Hudba je v muzikálu opravdu živá,“ pochvaluje si. Mezi skladbami, které zpívá Pepa, patří k jejím nejoblíbenějším Ostrov. „Písnička je zajímavá i tím, že popisuje to, co se ženě může stát. Je o nedorozumění. O tom, že nechápe, co se vlastně děje, že její muž najednou odejde, aniž by řekl proč,“ popisuje herečka.
Kdo by chtěl navnadit předem, může si pustit na YouTube řadu písniček z původního muzikálu (Women on the Verge of a Nervous Breakdown). Skladby jsou nejen plné španělského temperamentu, ale také intonačně náročné. Členové chebské činohry i hudebníci si ovšem stojí ve srovnání s originálem velice dobře. Příležitost k porovnání se nabízí už zítra večer.
Muzikál se odehrává v Madridu, s čímž souvisí nejen velká písmena na jevišti, která název tohoto města připomínají. Španělsko také připomínají temperamentní a emotivně laděné skladby Davida Yazbeka. Dojem z nich umocňuje jak živá kapela, tak jednotliví interpreti.
Vladimíra Vítová se těší na všechny písničky. „Hudba je v muzikálu opravdu živá,“ pochvaluje si. Mezi skladbami, které zpívá Pepa, patří k jejím nejoblíbenějším Ostrov. „Písnička je zajímavá i tím, že popisuje to, co se ženě může stát. Je o nedorozumění. O tom, že nechápe, co se vlastně děje, že její muž najednou odejde, aniž by řekl proč,“ popisuje herečka.
Kdo by chtěl navnadit předem, může si pustit na YouTube řadu písniček z původního muzikálu (Women on the Verge of a Nervous Breakdown). Skladby jsou nejen plné španělského temperamentu, ale také intonačně náročné. Členové chebské činohry i hudebníci si ovšem stojí ve srovnání s originálem velice dobře. Příležitost k porovnání se nabízí už zítra večer.
Nejbližší další uvedení: 26.12.2017 v 19.00 hodin